Косметичні обіцянки vs реальність
Чи брешуть виробники косметики?
Привіт усім! Нещодавно наштовхнулася на дуже класну статтю хіміка і розробника косметичних формул Perry Romanowski, якого час від часу читаю на дозвіллі. Він порушив цікаву тему щодо обіцянок виробників косметики і того, чи брешуть вони нам, тож хочу поділитися з вами його міркуваннями.
Отже, по-перше, Perry Romanowski пише, що нам ніхто не бреше, адже за брехливі обіцянки можна сісти за ґрати (ну, ясна річ, у країнах із реальним верховенством права). Зокрема, у США брехати в рекламі незаконно. Ок, але чому тоді всі солодкі обіцянки косметичних концернів на ділі не відповідають дійсності? Виявляється, все дуже просто: вони у рекламі використовують терміни, що ніде не врегульовані, тому в них можна вкладати будь-який сенс. Наприклад, обіцянка "гіпоалергенності". Як пише Perry Romanowski, термін "гіпоалергенно" в жодному документі не врегульований. Згідно з постановою FDA зміст терміна "гіпоалергенно" лишається на розсуд виробника, який цей термін уживає; косметичні концерни не зобов'язані подавати до FDA жодного підтвердження того, що їхня продукція не викликає алергії.
Окрім цього Perry Romanowski також звертає увагу на популярний напис "Dermatologist tested, Clinically tested", який ніби натякає на те, що певний косметичний продукт пройшов якусь додаткову особливу перевірку. Одначе на ділі ніхто не зобов'язаний указувати, яка саме це була перевірка. Це могла бути, наприклад, перевірка стабільності формули і все. Щодо "дерматологічної перевірки", то це означає всього лише те, що десь на якомусь етапі розробки був задіяний дерматолог, навіть просто для того, щоби лише поставити свій підпис на документації. Отже, тут теж нічого екстраординарного.
Ще одна обіцянка, яка насправді ні про що не говорить - це "допомагає… (шкірі мати кращий вигляд, відкласти ознаки старіння, підтягнути овал тощо)". Тут, як пише Perry Romanowski, слово "допомагає" теж ніяк документально не підкріплене, і виробники косметики мають повне право тлумачити його так, як їм заманеться. Тож після прочитання слова "допомагає" далі обіцянку вже можна не дочитувати. Те саме і з обіцянками "стимулює/відновлює/покращує/підтримує": тут виробники також вільні трактувати ці слова, як вигідно їм, і це не буде порушенням чи брехнею.
"Без…". Ми часто бачимо написи типу "без парабенів", "без сульфатів" тощо, й вони вводять нас в оману тим, що ніби як натякають на те, буцімто ці інгредієнти особливо погані, а продукція цього бренду без указаних інгредієнтів безпечніша і краща. Виходить не зовсім чесна маркетингова гра, тож не дивно, що ЄС заборонив такі написи (загалом законодавство ЄС у косметичній сфері є найбільш просунутим).
"Cruelty free" - теж дуже спірний напис, адже він означає лише те, що вже готовий продукт не тестували на тваринах. При цьому окремі інгредієнти цього продукту цілком імовірно тестували на тваринах, однак, оскільки це був не готовий продукт, виробник усе одно має право заявити про "Cruelty free".
Отже, здоровий скепсис - наше все у виборі косметики 😁
Дякую всім за увагу! Христос воскрес!
Коментарі (0)