Pilirina 💛💙

La niche чи sélectif? Поговоримо?

La niche чи sélectif? Поговоримо?
La niche чи sélectif? Поговоримо?
La niche чи sélectif? Поговоримо?
La niche чи sélectif? Поговоримо?
La niche чи sélectif? Поговоримо?

У міжнародній парфумерній класифікації існує поділ на сегменти "prestige" (luxe) та "niche" (alternative). Саме про останній варіант ми чомусь знаємо найменше.

Давайте розберемо поняття нішева парфумерія?

Назва терміну походить від французького слова "la niche", яке перекладається як "ніша" або "осередок", що і підкреслює основну відмінність ароматів – унікальність. Парфуми випускаються обмеженим тиражем і не рекламуються у звичному розумінні - з глянцевими обкладинками, моделями, рекламними слоганами. Продукція випускається обмеженими партіями, оскільки головний принцип нішевості - не пахнути, як усі.

La niche чи sélectif? Поговоримо?

Селективна парфумерія - це підвид нішевої парфумерії, назва якої походить від слова sélectif. У перекладі з французької це означає «особливий, добірний». Справді, кожен із селективних ароматів ні з чим не порівнянний — парфумери працюють над ними, як художники над великими полотнами.

Парфумери, що створюють селективні парфуми, стверджують, що їхні творіння - не просто аромати, а ідеї, емоції, почуття. Тому серед селективів можна знайти найбільш незвичайні композиції: наприклад, запах дощу, поля, свіжої випічки, лампочки, сіна.

Є й відверто епатажні аромати, наприклад, запах крові, слини, поту. Особливо виділився бренд Comme des Garçons, що випускає «антипарфюми». Наприклад, Odeur 53 включає ноти печеної гуми і лаку для нігтів, Odeur 71 - ноти іржавої води, чорнил, пилу та інших дуже незвичайних запахів. А до лінійки Blood Concept входять аромати, призначені для кожної з чотирьох груп крові. Основна нота цих ароматів - різка металева.

Але все це все одно відноситься до категоріі la niche. Тож, розглянемо загальний термін.

Нішеві парфуми не потребують реклами і не розраховані на широку публіку. Їх розкуповують справжні знавці ароматів. Лінійки представлені в спеціальних магазинах чи окремих відділах популярних косметичних рітейлерів, куди приходять не лише за новим флаконом, а за легендою та враженнями.

Вони наголошують на статусі. Продукція нішевого класу "sélectif" не просто відрізняється гарною якістю, вона унікальна за своєю композицією, не всім доступна за ціновою категорією та призначена для вузького кола споживачів. Висока ціна парфумів пояснюється не витратами на маркетинг, а вартістю рідкісних інгредієнтів та високоякісної сировини, які спеціально замовляють для виробництва аромату.

Виготовлення нішевих продуктів та оформлення їх флаконів також відрізняється своєю складністю - роками, над формулами унікальних ароматів вручну працюють провідні парфумери, створюючи витвори парфмистецтва.

Складнощі аромату породжують і деякі труднощі – ця парфумерія подобається далеко не всім. Адже не усі хочуть пахнути мокрим асфальтом, камінням чи землею. Саме тому важливо правильно вибрати свій ідеальний аромат.

Для парфумів цього класу намагаються використовувати як незвичайні, а й найбільш якісні компоненти. Часто це натуральна сировина, яка привезена з рідних для нього країн. Наприклад, квіти апельсинового дерева з Африки або Марокко, екстракт дерева гваякового з Індонезії, тощо.

Всі складові майбутнього аромату вибираються з особливою ретельністю, вручну приміряються один до одного, поки парфумерна композиція не відповідатиме початковому задуму її творця. Кожен флакон – витвір мистецтва.

Найчастіше композиції ніші приємно вражають незвичайними акордами та їх несподіваним поєднанням. Використовується така сировина, як уд і гваякове дерево, тютюн та морозна деревина, печериці та трюфелі, патока та шампанське.

Парфумерна піраміда ароматів має складну структуру, але відмінна риса таких композицій – гармонія у поєднанні нот. Усі вони цілісно переплітаються і переходять одна в одну, не залишаючи відчуття хаосу чи випадкової комбінації запахів.

  • Неповторністю. Усі продукти створюються вручну з органічних компонентів, а іноді, навіть безпосередньо перед покупцями, як це роблять парфумери Фабріс Піно та Едуард Роші, автори бренду Le Labo ( назва ТМ і перекладається "лабораторія")
  • Відсутністю реклами. Такі поняття, як нішева парфумерія та реклама, знаходяться в різних вимірах. Ви не почуєте про новий парфум по радіо та не побачите рекламний ролик у ротаціі відеоефіру.
  • Концептуальністю. У кожного аромату є своя історія, яка надихнула на його створення.

Перша ознака - обмежена кількість. Таку парфумерію не виробляють масово, а випускають лімітованими партіями.

Друга - висока ціна. Тут все зрозуміло.

Щоб розробити унікальний аромат для Comme des Garçons, команда парфумерів використовує метод solid basee extraction: з рідкісних компонентів (гарячого асфальту, морської води) витягуються молекули, які раніше не використовували в жодному ароматі. Тому у парфумах ви зможете вловити ноти нічного міста або свіжовиглаженоі білизни.

До найпопулярніших брендів нішевої парфумерії відносяться: Memento Italian Olfactive Landscapes, Comme des Garçons, Le Labo, Creed, Annick Goutal, L'Artisan Parfumeur, Montale, Frederic Malle, Parfums de Rosine, Serge Lutens, Amouage, Jo Malone, Diptyque, Miller Harris, Penhaligon's, E. Coudray, Nasomatto, Dr. Gritti, Byredo, Nishane, Tom Ford, Kilian, Maison Francis Kurkdjian та ін.

Не варто забувати і про лімітовані лінійки брендів, які відомі нам за категорією "niche", у брендах: Chanel, Trussardi, Giorgio Armani, Guerlain, Hermes та ін.

Можна сказати, що нішеві аромати – "живі". Ніхто не знає, як розкриється той чи інший парфум на людині. Для когось такі запахи будуть «надто», а хтось захоче проковтнути залпом цілий флакон і попросити добавки.

А які нішеві аромати полюбляєте ви? Поділіться своіми улюбленцями, бо про них можна дізнатися лише методом сарафанного радіо.

P.S. Фото взято з відкритих джерел інтернет-простору.