Nata_Po

Давайте поговоримо про наболіле #нераціональнеспоживання

Давайте поговоримо про наболіле #нераціональнеспоживання

Останнім часом я помітила, що зробила дуже багато покупок. Частина з них були планові, але більшість - спонтанні придбані бо треба, бо акція, купиш 10шт і отримаєш 1 в подарунок, бо продають з рук, а таке щастя випадає раз на 100 літ і тд і тп.

В підсумку ми отримуємо не лише використані (ймовірно марно) кошти, псевдощастя, але і захламлення, синдром плюшкіна та забруднену планету.

Отож, поїхали розбиратись.

Орієнтовно з весни я мала один травматичний момент. Я спілкувалась з людиною, яка буквально відкрито хейтила всю косметику масс-маркету. Що це все не вартує купування, як можна таким користуватись, жахіття і тд. І "хто взагалі таке купляє".

Хоча, я все життя дуже пишалась, що знаходила круті речі у бюджетному сегменті. Це ж бомбезно знайти класні кремові рум'яна за 100 грн, а не за 1500грн. Так, я усвідомлюю, що люксовий сегмент може бути більш якісним, естетично приємним, мати унікальні відтінки та (ймовірно, але не завжди) кращий склад. Але не варто забувати, що у ціну люксу входить власне ІМ'Я бренду, вартість упаковки, яка часто на висоті та роботу більш висококласних технологів. Тому, логічно, що аналогічні рум'яна у Chanel коштуватимуть ЗАВЖДИ дорожче, ніж у ноунейм бренду (за умови використання ідентичної сировини та технологій). І це норм, як і користуватись люксом. Все норм, не норм хейтити та ображати інших чи абстрактно принижувати більшість.

Ви собі можете дозволити косметику за всі гроші світу - це ваше право. Тут просто важливо залишатись людиною, і це завдання №1 для всіх.

Отже, мене тоді це дещо зачепило і в мене почалась активна фаза шопінгу. Захотілось потестити дорожчі бренди,освіжити косметичку, покращити догляд і тд і тп.

В підсумку я накупила купу кремів для рук, десятки палеток тіней, та різні дрібні декоративні штучки, як от туші, помади, консилери, олівці, рум'яна, бронзери і тд і тп. В підсумку я усвідомлюю, що у мене всіх продуктів забагато. Я половину не використаю навіть до пенсії (напевно), мені бракує місця і простору у моїх косметичних шухлядах. І я не можу зупинитись)

Нижче опишу основні причини цих покупок.

P.S. на фото лише частинка моїх покупок за літо)

Проблема

Якщо я знаходжу класний продукт, мені одразу хочеться придбати про запас. З парфумами таке часто буває, що купляєш аромат, потім його реформулюють, через заборону окермих компонентів, змінюється склад, а відповідно звучання та параметри парфумів. Щоб вберегти себе від цього, я всісвої найбільш улюблені аромати дублюю. Можливо не одразу, але дублюю. Тут я вважаю це достатньо раціональним, бо ціни на парфуми лише зростають, частину знімають з виробництва. А я обожнюю парфумерію)

Щодо косметики така ж історія. Я дуже боюсь закохатись у щось, усвідомити, що це мої ідеальні рум'яна, бронзер, олівчик і тд, а потім їх не купити. А раптом розкуплять, а якщо перестануть випускати, а мені воно так підходить. Потрібно купити про запас.

Думки

З одного боку це наче дуже ок, бо у мене є гарантія, що не потрібно бігти в магазин через день, бо у мене щось випадково закінчилось. З іншого, я можу одним продуктом користуватись достаньо довго, бо окрім улюбленого (а він ще й може змінюватись) є ще багато інших, якими теж потрібно користуватись. А у мене ще лежать дублі, а ще виходять новинки, які потрібно спробувати. Відповідно стаємо заручниками власних покупок.

Вирішення.

Я думаю, що варто дублювати лише ті продукти, які не просто дістати і які справді заходять у саме серденько. Бажано, щоб це були пудрові текстури, бо вони псуються значно повільніше, на відміну від кремових, олії в яких можуть зіпсуватись, почати смердіт і тд. Парфуми також можна дублювати, але лише ті, які дужеподобаються і за умови, що ви зможете забезпечити їм належне зберігання у темному місці без значних перепадів температури. Не потрібно дублювати те, що є у звичайному доступі, чи абсолютно тривіальні продукти, бо з'являють нові не менш класні продукти. І завжди можна знайти заміну.

Проблема

Хоч мені вжебагато рочків, але я купуюсь на знижки. Умовно, мені потрібно купити шампунь. Він зараз на знижці 200 грн, коли стартова ціна 400. Звісно, що я зі 100% ймовірністю куплю одразу 2, а то і більше. Як же можна знехтувати таким подарунком долі. Це ж вигідно!!! Чи коли я приходжу в магазин і бачу, що на продукт, який мені хотілось би спробувати, але по факту не потрібен, бо маю аналоги,є хороша акція, я теж придбаю.

Думки

Іноді знижки справді є дуже вигідними, і якщо є продукти, якими я користуюсь регулярно на постійній основі, а на них класна знижка краще взяти кілька, аніж переплачувати. Але, коли через знижки я купую те, що не дуже потрібно лише тому, що спокуслива ціна і цікаво. Я не впевнена, що варто. Це знову захламлення та забруднення.Та і іноді буває таке, що є річ, стартова ціна якої скажімо 1500 грн, а тут її продають за 600 грн. І у вас є можливість покористуватись чимось крутим у 3 рази дешевше, хоч вам це і не треба взагалі.

Вирішення

Варто купувати речі не за цінами, а потребами. Якщо ви бачите, що щось наближається до завершення, або вам у найближчій перспективі буде потрібно, тоді і варто придивлятись до знижок, покласти у вішліст і чекати нагадування, а потім радісно придбати за нагоди свою хотілку. Купувати заради того, щоб купити - не найкращий варіант. А ще не потрібно гуляти в магазинах, моніторити сайти в пошуку вигідних пропозицій. Щось потрібно - зайшли і купили. Бо коли просто так "прогулюватись" обов'язково щось придбаєте)

Проблема

Вам, напевно, знайома ситуація, коли заходите в магазин а там 1=1, 2=3, 2=4 і тд.

А вам потрібне лише щось одне. Звісно, простіше добрати ще 2 продукти, щоб отримати один в подарунок, ніж придбати лише те, що вам справді потрібно. І, найгірше, якщо таки купите щось одне створиться враженння наче вас надурили, ви могли отримати подарунок, але не отримали. Іноді теж можна дуже круто попасти і придбати все, що вам треба і ще й отримати кілька товарів безкоштовно. Це круто, але чи так завжди? ні. Або, історія з окремими знижками від конкретної суми, чи там безкоштовна доставка від __грн, чи після покупок на ___грн, у подарунок щось там.

Думки

У мене це періодично вистрибує і дуже шкода не отримати щось безкоштовно, якщо є можливість. Саме через це, в тому числі, у мене з'явилось багацько всього.

Вирішення

Знову історія про раціоналізацію витрат. Якщо щось завершується і можна купити, бо через місяць будете вже цим користуватись - це ок. Але чи варто купувати на акції крем, який ви почнете використовувати через рік, бо у вас ще 5 нових лежить вдома, я не впевнена. Щодо окремих знижок чи безкоштовної доставки. Одна справа, коли вам не вистачаєє 50 грн до неї, інша коли 350. І ви закидаєте кошик товаром на 350 чи 400 грн, що зекономити 80 на доставці. Треба думати, чи це справді економно.

Проблема

Всім знайома історія з виходом нових колекцій, лінійок, текстур, які одразу хочеться спробувати. Особливо, коли всіпочинають про це писати, говорити, показувати, нахвалювати. Руки так і чешуться придбати і собі також.

Думки

Не варто бігти за усім новим. Є класні речі, є справді новинки, а є старі продукти в новому упакуванні, ймовірно більш гарному)

Вирішення

Раціоналізуємо витрати та потреби. Якщо треба - купляємо, для галочки - не потрібно)

Проблема

Періодично ті,чи інші бренди чи окремі засоби стають неймовірно популярними та у всіх на слуху. Те саме може стосуватись окремих відтінків та трендів мейкапу, як от широкі/вузькі брови, графічні, стрілки/тіні, тушовка чи графіка. Персикові чи барбі-рожеві рум'яна і тд і тп.

Думки

Як на мій смак, це все абсолютно не має значення, адже не існує універсальних кольорів, відтінків чи типу макіяжу, які підідйдуть кожній з нас. Все ж анатомія, вікові зміни та кольоротип дуже видоззмінює один і той самий мейк. Відповідно кожна з нас адаптує все під себе і це вірно.

Вирішення

Не потрібно гнатись за популярними відтінками та товарами. Не потрібно прагнути до вигаданого ідеалу, який постійно змінюється. Потрібно ЗАВЖДИ підкреслюватти свою красу, обирати відтінки та тектсури, які підходять вам та вашій шкірі. Адже косметика це лише спосіб самовираження, та підкреслення своїх позитивних сторін, і аж ніяк не простір для деформування себе зато з використанням крутих продуктів.

Проблема

Чули фразу, що потрібно піти на шопінг, щоб підняти собі настрій? І це дійсно працює. Шкода лише, що в максимально короткотерміновій перспективі. І, якщо у вас поганий настрій не тому, що ви купили каву з корицею, замість кардамону, а щось серйозніше, навряд чи покупка косметики зможе виправити ситуацію. Скоріше за все вона вас підсадить наче на голочку коротко термінового задоволення, і вам здається, що потрібно піти і знову щось купити і знову.

Думки

На фоні війни я довгий час по максимуму економила гроші, бо війна, раптом щось, невідомо, яка ситуація з зарплатами, доходом, як буде далі, потрібно заощаджувати. Потім зірвалась, назбиралось негативу і шопінг - привіт)

Вирішення

Якщо ми починаємо часто нераціонально спонтанно скуповуваттись, потрібно копнути трошки в глибину. Можливо проблема ховається не там, де ми її шукали. Покупки їх не вирішать.

Я дуже хочу навчитись використовувати продукти до кінця і регулярно викидати пусті баночки. Я не хочу відкривати 5 різних гелей для душу чи кремів для рук, а потім рік їх використовувати, замість того, щоб поступово один за одним.

Я хочу навчитись не переживати, що, якщо мої тіні (хоч якісь, дай боже) завершаться, що я більше не знайду аналогів, таких відтінків, текстуру і тд. Все навколо розвивається, тому я знайду лише краще.

Я не хочу заходити в магазин за серветками, а купувати ще до того 3 бальзами для губ, консилер і помаду з олівцем, бо захотілось, раптом.

З одного боку мені дуже подобається, що в мене стільки косметики, є на що подивитись, помацати, є можливість зробити різноманітні макіяжі, а з іншого я усвідомлюю, що часто зависаю на кількох продуктах, якими спокійно могла би користуватись весь час.

А ще, з іншої сторони, коли у вас багато косметики, ви точно не пам'ятаєте і не користуєтесь половиною, як мінімум того, що маєте. Тому періодично можна проводити ротацію і оновлювати косметичку. Гроші не витрачаєте, а асортимент змінився.

Тому, я хочу дуже сильно спробувати нічого не купувати без потреби. Хочу завершувати те, що я маю, потім використати дублі, і коли в мене збільниться добряче місця, ЛИШЕ тоді щось купувати. Ну, або якщо з'явиться якийсь інноваційний продукт, без якого не виживе ніхто, тоді можна купити. А так, то мені здається, що у мене всього на десятиліття вперед.

Дівчатка, розкажіть про ваші історії)

Як себе стримуєте у покупках, як дійшли до того, щоб встамувати своє бажання скупити магазини і відчуття, що "ВСЕ ТРЕБА" і "ПРО ЗАПАС".

Ви викидаєте непотрібно косметику, продаєте, віддаєте? Чи вам потрібно все і завжди?)

До речі, наш клуб не спонукає вас купувати більше, аніж вам справді потрібно?

І ще, от ви придбали продукт, і усвідомили, що це не зовсім те, що ви очікували. Користуватись можна, але задоволення особливого немає, що робите у такій ситуації?

Залюбки почитаю ваші історії)