Олександра

Дякуємо сайту мейкап за можливість обрати засоби гігієни порожнини рота зі всього світу

Дякуємо сайту мейкап за можливість обрати засоби гігієни порожнини рота зі всього світу

Коротка Преамбула

В силу своєї роботи довелося спробувати багато зубних паст. Починалося все ще в далекому 2008 році, коли дорожче 50 грн зубних паст на ринку України було тільки дві – Lacalut brilliant white (виробництва Німеччина), хоча основний асортимент ТМ Lacalut коштував в межах 30 грн та зубна паста Профітал (українського виробництва), хоча аналогічна паста від того ж таки виробника, але під брендом Чела коштувала 4 грн J

Потім ринок України почали активно штурмувати преміум бренди із Італії, Швейцарії, Німеччини та країни агресора. Це був етап входу на ринок таких брендів як Edel+White, Curaprox, MiraDent, BioRepair, Blanx, ROCS, SPLAT… Їх вихід на ринок виглядав досить логічно, хоч і зустрічав серйозний опір як зі сторони торгових мереж, так і зі сторони покупців. Як сьогодні пам’ятаю ситуацію, яку розповідав заможний клієнт на виставці, мовляв коньяк та віскі я купляю для власного споживання не менше ніж за 100 дол США а зубна паста у мене Sanino за 6 грн, ну, мовляв, зубна паста, що в ній може бути особливого?!

Кожен бренд, який хотів позиціонуватися вище 50 грн обирав для себе чітку стратегію та канали поширення на ринку України.

Торгівельна марка Edel+White (Швейцарія) робила основний акцент на інтердентальних товарах – міжзубних йоршиках, монопучкових щітках, якісних зубних щітках з дорогою щетиною та ергономічними ручкам, ну і само собою в локомотиві всієї цієї дорогої швейцарської продукції особливе місце з преміальною ціною займали зубні пасти. Треба віддати належне, та одночасно констатувати досить велику консервативність даної торгівельної марки. З того часу асортимент та склад продукції практично не відчув особливих змін чи доповнень, звичайно якщо не рахувати вихід на ринок електричних зубних щіток такої ж преміальної ціни (що не завжди відповідає якості, як на мене). Не дивлячись на потужну роботу представників цього бренду серед стоматологів – компанія приділяла і на даний час приділяє увагу роботі з аптеками. Робота з супермаркетами та магазинам парфумерно-косметичного формату не проводиться у великому масштабі. Велика увага приділяється онлайн торгівлі. Більш детально про зубні пасти цього бренду нижче.

Торгівельна марка Curaprox (Швейцарія) за основу своєї концепції взяла роботу зі стоматологами. До сих пір торгівельна марка вважається, свого роду, ексклюзивно створеною для професіоналів та стоматологів. Якщо мовити про зубні щітки – то тут все більш менш виглядає аргументовано – кількість щетинок в пучку, екстра м’якість, швейцарська якість та виробництво, то з точки зору позиціонування зубних паст нічого особливого, на мій погляд, не відбувалося. Зубна паста Curaprox Enzycal позиціонувалася як класична європейська паста з фтором. Пізніше розвиток отримала окрема лінія, яка вже була виготовлена в Італії але під спільним брендом Curaprox Curasept, які також відмінних характеристик, окрім чіткого позиціонування «для стоматологів», не мали – паста длля чутливих зубів, паста для чутливих ясен, паста з хлоргексидином… Також більш детально проаналізуємо асортимент зубних паст нижче на сьогоднішній день – лютий 2024 року. Основна дистрибуція, як і до сьогоднішнього дня, відбувається через стоматологів. Ви практично не зустрінете ніде в аптечній мережі, а тим більше в супермаркетах або парфумерно-косметичних магазинах, продукції даної торгівельної марки.

MiraDent. Німецький бренд, який чомусь мені запам’ятався, як бренд ксилітових стоматологічних жувальних гумок. Хоча, це все таки позиціонування, інші жувальні гумки, які дешевші в 5 разів також містять у своєму складі Ксиліт. Особливістю даного цукрозамінника є властивість стримувати ріст патогенних бактерій в порожнині рота. Зубні пасти даного бренду, як на мене, особливості окрім позиціонування «для стоматологів» не наділені. Зубна паста з амінофторидом, зубна паста для чутливих зубів, відбілююча зубна паста і т.д.

BioRepair. Італійський бренд продукції по догляду за порожниною рота. З початку чомусь всі вважали ці пасти, як продукцію з ефектом «мікропломби». Скоріш за все із-за компонентів зубної пасти, які сприяли ремінералізації емалі. Це перша проба пера у напрямку ремінералізації емалі в домашніх умовах. Більш широке поширення дана торгова марка отримала після розширення асортименту після 2015 року.

BlanX. Ще один італійський бренд. Який на той час запам’ятався герметичною безлюфтовою упаковкою. Також більший розвиток отримала дана торгова марка після 2015 року.

ROCS. Торгова марка одразу почала себе позиціонувати як зубна паста без фтору (саме для дорослих). Мовляв, доказів що фтор стримує розвиток захворювань порожнини рота у дорослих немає, тому і використання зубних паст з фтором для дорослих не ефективно. А тим більше, надлишок фтору в організмі людини може спричинити серйозні захворювання. Компанія досить активно поширювала свою продукцію в аптечних мережах, серед стоматологів та в парфумерно-косметичних мережах.

Тепер рейтинг торгівельних марок зубних паст, на основі сайту makeup та досвіду використання моєї сім’ї. Для аналізу було вибрано 350 зубних паст у відповідній категорії та сортування за рейтингом. Час – 4 лютого 2024 року. Звичайно рейтинг досить динамічний та відобразить тільки мою суб’єктивну думку на конкретному сайті.

Категорія зубних паста демонструє категорично протилежну точку зору, що все зроблено в Китаї. Серед проаналізованих паст буквально одиниці китайського виробництва, а серед брендів взагалі немає тих які належать Китаю.

Нижче приведені країни та кількість товарів у обраному рейтингу перших 350 з сайту мейкап

Австралія 2

Болгарія 1

Великобританія 31

Данія 8

Індія 17

Іспанія 16

Італія 79

Корея 13

Литва 9

Нідерланди 4

Німеччина 28

Норвегія 1

Польща 4

США 27

Туреччина 1

Україна 29

Франція 2

Швейцарія 72

Швеція 2

Японія 11

Абсолютним лідером серед країн брендів зубних паст в Україні є Італія з кількістью товарів 79. Це і не дивно, адже всісвітньо відомі як бренди старожили - PresiDent, Blanx, Biorepair, Capitano, так і молоді та амбітні бренди Marvis, SilverCare... Абсолютно всі товари італійських брендів виробляються в Італії. Це додає впевненості в якості продукції.

На другому місці Швейцарія. Виявляється маленька країна є не тільки всесвітньо відомим виробником шоколаду та дорогих годинників, а ще й є лідером серед виробників зубних паст. Насправді це не зовсім так. Бренди намагаються отримати резиденцію Швейцарії для отримання податково сприятливих умов розвитку брендів, гарантій недоторканності (всесвітньо відома репутація надійних швейцарських банків), та іміджевих і репутаційних переваг (швейцарський хрест на пакуванні свідчить про приналежність до високоякісної продукції). Окрім того, швейцарська прописка дає змогу встановлювати ціну до безкінечності, аргументуючи використанням висикоякісних інгредієнтів, термальної води з швейцарських курортів або талої води з гори Маттерхорн, екологічно чистих лікарських трав чи органічних екстрактів з рослин альпійських долин. Тут, хотілося б, зупинитися та розповісти більш детально. Не завжди бренд Швейцарія дорівнює=виготовлено в Швейцарії. Наприклад яскравий бренд Dentissimo частину продукції виготовляє в Швейцарії, а частину все ж так в Італії, використовуючи досвід законодавців моди у догляду за порожниною рота.

А такий бренд як Splat просто став під парасольку швейцарського захисту, перереєструвавши бренд з Росії в Швейцарію, а саме безпосередньо виробництво розмістив в Болгарії. Це інформація з відкритих джерел.

Звичайно в Швейцарії є і старожили - концерн Габа, який випускає продукції під торгівельними марками Meridol, Aronal та Exlmex. Щоправда, після того як концерн був придбаний світовим гігантом Colgate Palmolive - виробництво деяких продуктів було переміщено в інші країни - Словакію, Польшу. Можна говорити про наявність чіткої рецептури та контроль якості, проте ексклюзивність дані бренди поступово втрачають.

Також в Швейцарії законодавці моди догляду за порожниною рота - Curaprox, Edel+White, Dr Wild. Особлива увага стоматологів прикута до бренду Curaprox, який поступово стає законодавцем не тільки в щітковому сегменті, а і у сегменті зубних паст також. Після відверто скучного старту з класичними зубними пастами з фтором та хлоргексидином, бренд Curaprox випустив лінійку паст та щіток Be You з цікавими смаками та яскравим дизайном.

На третьому місці Великобританія. Нічого особливого, все досить банально. До резиденції Великобританії належать світові бренди Sensodyne, Aquafresh, Parodontax. Виробництво цих брендів не розміщено в Великобританії а розкидано по всьому світу - від Китаю і Египту - до Туреччини та Словаччини.

На четвертому місці по кількісті товарів у рейтингу - Україна з кількістью товарів в рейтингу 29. Ще десять років назад можна було перелічити дві три позиції зубних паст, які вироблялися в Україні. А сьогодні їх дуже багато, є навіть бренди, які претендують на регіональну європейську ато і світову дистрибуцію.

Щоправда, є і такі, які для збільшення своєї популярності намагаються мяко кажучи уподобитися світовим лідерам

Coolbrigh = Colgate

Viktoriz = Marvis

Цікавим є український бренд Dr Blanc, який зовсім недавно отримав кіпрську прописку. Його товари знаходяться високо в рейтингу з більше 100 позитивними відгуками, більшість з яких пітдверджені.

Парасольковий бренд української безфосфатної хімії Delamark також випустив власну лінійку зубних паст з концептуальним фокусом на органічність.

Цікавий бренд "Наша зубна паста на білому вугіллі". Щоправда українські орнамети в дизайні виглядають досить спекулятивно. Але концепція досить цікава, враховуючи те, з якою швидкістью поширюється використання вугільної щетини зі Сходу (особливо популярне явище для Китаю, Японії, Кореї... ).

Особисто я очікую виходу яскравих зубних паст від бренду Apriori. Про їх щіточки напишу якось окремо.

На пятому місці Німеччина. Лідером звичайно є бренд Lacalut. Також представлений цікавий органічний бренд ApaCare, щоправда за смаковими якостями ні одна із його паст мені особисто не подобається. Так само як і за відчуттям тривалої чистоти.

На шостому місці Індія з традиційними "100 літніми" Dabur та Himalaya.

На сьомому - Іспанія з професійними брендами Dentaid Vitis, Yotuel, Pierrot.

Це основні країни та найбільш поширені бренди. Про екзотичні бренди та продукти напишу окремо.