Потреби та ба жання: догляд за пірамідою Маслоу
Ми живемо в суспільстві, що кероване силою маркетингу запевняє нас: якщо ми задовольняємо свої бажання, то ми дбаємо про себе та любимо себе, але насправді, якщо ми задовольняємо свої бажання, нехтуючи для цього своїми потребами, то ми нехтуємо собою.
У 1943 році Абрагам Маслоу створив піраміду потреб, розклавши потреби на п’ять рівнів ієрархії.
Фізіологічні: дихання, вода, їжа, відпочинок, сон.
Безпека: здоров’я, майна (наявність притулку), майбутнього, потреби в захисті від фізичних і психологічних небезпек з боку навколишнього світу і впевненість у тому, що фізіологічні потреби будуть задовольнятися в майбутньому.
Соціальні: дружба, сім’я, зв’язки з важливими людьми, відчуття приналежності та підтримки.
Поваги: самоповага, впевненість, досягнення, компетентність, повага з боку оточення, визнання.
Самовираження: творчість, моральність, вирішування проблем, потреби у здійсненні своїх потенційних можливостей та зростанні як особистості.
Ні слова про імпульсивні покупки.
До якого рівня відноситься косметика?
Я гадаю, якщо ми дуже захочемо, то косметика залежно від засобу та його призначення може належати до різних рівнів. Очищення та сонцезахист до рівня безпеки, тому що вони важливі для здоров’я шкіри. Так само при наявних ознаках нездорового стану шкіру нам можуть знадобитись протизапальні засоби чи засоби для відновлення епідермального бар'єра. А косметика для зменшення зморшок? Зморшки не хвороба, але якщо зменшення зморшок підвищує нашу впевненість в собі, то це 4-й рівень. Є певний зв’язок між тим, що нам подобається наше відображення у дзеркалі, та впевненістю у собі.
Коли нам хочеться купити те, що є у всіх, без розуміння того, що цей засіб зробить для нашої шкіри це швидше рівень соціальних потреб (приналежність до групи). А от якщо нам просто хочеться щось, тому що ми бачили багато реклами? Я б сказала, це не потреба, а бажання. Чи можемо ми купувати щось, що нам просто хочеться? Звісно, але якщо для того, щоб купити косметику, ми нехтуємо їжею, щоб зекономити на косметику, або нехтуємо сном, щоб обрати косметику, це говорить не про любов до себе, а навпаки. Якщо ми купуємо просто якусь прикольну сироватку і не купуємо сонцезахист, який в Україні потрібно використовувати хоча б пів року, то ми не дбаємо про шкіру раціонально. Той самий сонцезахист можна обрати від ста гривень до тисячі й далі.
У 1970 році Абрагам Маслоу розширив свою піраміду, додавши ще три рівні потреб:
Пізнавальні потреби: необхідність в знаннях, допитливості, дослідженнях.
Естетичні потреби: потреба в цінуванні та пошуку краси, балансу, форми тощо.
Трансцендентні потреби: потреба вийти за межі свого фізичного «я» в пошуках сенсу життя.
Нарешті в перелік потреб увійшла декоративна косметика :)
Свого часу розуміння цього стало для мене відкриттям. Не подумайте, наче я засуджую когось чи закликаю. Сама грішна 💔
Коментарі (0)